Norsk nettbutikk       ✅ Faktura til bedriftskunder       ✅ Betal enkelt med Vipps       ✅ Gratis frakt ved kjøp over 1000,-*

Betingelser – Nettbutikk

Ved bestilling i nettbutikken godtar du/dere/kunde/bruker betingelsene under. Betingelsene gjelder både for privatkunder, bedrifter og organisasjoner og uansett hvilken måte man bestiller på.

  1. FORBEHOLD OM FEIL/MANGLER
    Er forbehold om feil antall produkter på lageret eller prisendringer på varer som må restbestilles om de er på lager hos leverandør.

    Bestilling som folk gjør via mail eller telefon er en av grunnene til feil i nettbutikken siden jeg ikke rekke å oppdatere varebeholdingen digitalt og er en praksis som jeg holder på å nedskalere for å unngå feil informasjon om varebeholdningen i nettbutikken. Spar både deg og meg for tid, feil eller misforståelser, så bestill i nettbutikken om det er mulig. Ved bestilling av 2-3 produkter kan det gå fint med bestilling via telefon, bemerk at jeg som regel ikke tar telefonen om ditt navn eller din bedrift ikke kommer opp når jeg søker på telefonnummeret på nettet som for eksempel på Gule sider eller 1881. Send da heller en mail eller en sms.

    Det er forbehold om at det kan være moderate skrivefeil i produktbeskrivelser på siden.

    Der er forbehold om moderate forandringer ved produkter fra produsent som for eksempel utseende på emballasje, beholder, fargenyanse etc. Dette kan gjelde dersom produktet er produsert i et nytt opplag/batch. Nyanser på farger på produkter kan også være litt annerledes i virkeligheten enn på bilder og videoer på nettsiden og sosiale medier til SPFX.NO


    Om det ved en feilsendelse har blitt sendt samme ordre to ganger, flere produkter enn bestillt, eller feil produkter har blitt levert så plikter kunde til å informere SPFX.NO om dette. Om SPFX.NO har sporing/dokumentasjon som tilsier at ordren har blitt sendt og levert/overlevert dobbelt så dekker SPFX.NO fraktkostnader for å få sendt den feilsendte ordren i retur. Viktig at ordren blir levert til fraktselskapet innen utgangsfristen for returetiketten. Om den feilsendte ordren ikke blir tilbakelevert og sendt med det aktuelle fraktselskapet eller ved annen avtale så antas dette som kjøp av produktene og det vil blir da sendt faktura for de gjeldene produktene samt tapte fraktkostnader for returetikett. Ved feilsendt ordre til feil kunde plikter kunden seg til å ikke hente ordren på hentested dersom dette blir informert om av SPFX.NO. Det blir i dette tilfellet ikke sendt faktura for uavhentet pakke.

  2. ENDRINGER AV BESTILLINGER
    Det er ikke mulig å gjøre forandringer ved bestillingen etter den er sendt. Man kan gjøre forandringer dersom man tar kontakt før den er sendt. Kan ettersende flere varer dersom kunde betalter fraktsum. Om det ved en feiltakelse blir sendt samme ordre to eller flere ganger ved en endring på ordren eller fraktmetode og det er sporing som dokumenterer henting av ordren så vil kunde bli fakturert for de feilsendte varene/ordren dersom de ikke blir returnert til SPFX.NO (les mer under punkt 1.)

  3. LEVERINGSTID
    Ordrer sendes fra Norge. Leveringstiden er som regel ca. 2-5 virkedager. I enkelte tilfeller opptil ca. 7 virkedager. Virkedager er normale arbeidsdager. (mandag til fredag). Ta hensyn til helligdager/»røde dager» som 17 Mai, Kristihimmelfartsdag osv. da de ikke alltid refereres som virkedag. (Ved restbestilling blir leveringstid lengre) Postnord kan noen ganger ha lengre leveringstid en normalt. I november/desember kan det også noen ganger være litt lengre leveringstid pga. juleposten. Streik blant ansatte i Posten eller Postnord, flyvere, eller i logistikk eller i jernbanesektoren kan også føre til lengre leveringstid i sjeldne tilfeller. Flom, storm, ekstremt snøvær, tekniske problemer, sykdom, togavsporinger, eller andre konflikter kan i svært få tilfeller føre til lengre leveringstid.

    Anbefalte bestillingsfrister til halloween og julaften kan man finne på fremsiden på nettbutikken og hjemmesiden til SPFX.NO i nær fremtid til de gjeldene anbefalte fristene. Nettbutikken kan også holde stengt i korte perioder i forbindelse med ferieavvikling. Dette informeres da om på fremsiden.

    Pakker blir sendt til nærmeste postkontor/post i butikk, noen små pakker med Posten blir sendt til postkasse om mulig. Bedriftspakke på dør med Bring blir som regel sendt til hentested etter to leveringsforsøk. Bedriftspakke og postoppkrav inngår ikke i tilbudet om gratis frakt over en hvis kjøpssum. Bedrifter kan uansett velge vanlig frakt som et alternativ om ønskelig.

  4. FORSINKELSER
    SPFX.NO tar ikke ansvar ved forsinkelser fra Bring/Posten/Postnord sin side. Bemerk at det kan være lengre leveringstid når det nærmer seg juletider og halloween på grunn av mye pågang hos Posten. Ved sending av ordre til postkasse kan man risikrere at om ordren er for stor for din postkasse så vil ordren automatisk sendt til post i butikk og det vil dermed i noen tilfeller være litt lengre leveringstid.

    Om det viser seg at Posten/Postnord/Bring eller annet fraktselskap skulle miste en pakke vil kunde bli informert om dette når SPFX.NO får informasjon fra Posten/Bring og kunde vil få refundert beløp eller kan vente til fraktselkapet klarer å oppspore pakken. Om kunde får tilbakebatalt og fraktselskapet skulle finne pakken ved en senere anledning skal ikke kunde hente pakken ved hentestedet for pakker.

  5. RETUR AV PRODUKTER
    Du har retur og bytterett i henhold til angrefristloven hos SPFX.NO. Du har 14 dagers full returrett av ubrukte varer i originalemballasjen etter ordren er levert til kunde. Returporto betales av kjøper. Ink. eventuelle gebyrer for underfrankerte pakker. Beløp for returnerte produkter blir tilbakebetalt etter varene har blitt returnert. Fraktkostnader refunderes ikke.
    Uavhentet pakker som er ikke hentet på hentested innen hentefrist og som blir returnert til SPFX.NO regnes ikke som retur med tanke på angrerett og et ekstra gebyr blir fakurert med mindre annet ikke er avtalt. (Les mer om uavhentet pakker under punkt 7)
    Om kunde ikke får levert pakken som skal i retur innen fraktselskapet sin innleveringsfrist for returetikketen må kunde betale for tapte porto-kostnader. Dette gjelder for eksempel Posten/Bring som er litt strenge på dette punktet.

    Ved retur må ikke noe emballasje være åpnet eller brutt. Sminke og kosmetiske produkter eller tilbehør må heller ikke ha blitt testet eller blitt brukt. Og kosmetiske produkter må ikke være åpnet, ha brutt forsegling eller være utprøvd eller testet på noe som helst måte. Emballasje må også være i samme stand som når varen ble motatt. Dette inkluderer all form av kosmetikk og tilbehør på siden. Blant annet fettsminke, pudder, sminkekoster, sminkesvamper, øyenskygge, spritsminke/alkoholaktivert sminke, leppestift, teaterblod, flytende latex, gelatin, silikon, løsvipper, vippelim, blodkapsler, sminkehjul, vannsminke og ansiktsmaling, sminkeblyanter, hudlim, fjernere og all annen form for sminkeprodukter, ansiktsmaling, makeup, SFX, proteser og tilbehør enten om de kommer enkeltvis eller fås i sett/pakker.

    Returadresse:
    NAVN: Sander Skarås Pedersen
    MOBILNUMMER: 405 43 246
    E-POST: spfx.no@gmail.com
    ADRESSE: Gamleveien 50
    POSTNUMMER OG STED: 4370 Egersund

    Pakker i retur skal IKKE sendes til pakkeboks/pakkeautomat, i postoppkrav, til postkasse eller som brev.
    Ved sendinger av pakker i retur med Postnord skal pakken sendes til enten COOP MEGA EGERSUND eller eventuelt SPAR SVANEDALSGÅRDEN med mindre annet er avtalt.

    Man må ta kontakt med SPFX.NO via mail før retur av varer innen 14 dager etter kunde har motatt varene. Man skal kun returnere produkter som blir avtalt.

  6. MVA/MERVERDIGAVGIFT
    Prisene på nettsiden er inkludert MVA. (Ved unntak av bøker som ikke har MVA)

    NB! – Ønsker du som kunde kvittering til regnskapsføring kan man ikke benytte ordrebekreftelser til det. Noter i ordrenotatfeltet at du ønsker kvittering eller send en mail fortløpende etter at din ordre er sendt inn i nettbutikken.

  7. UAVHENTEDE PAKKER
    Bestillinger er bindende etter den er sendt med Posten/Bring/Postnord eller andre fraktfirmaer og dersom pakken ikke blir hentet på nærmeste postkontor, pakkeboks eller post i butikk der den skal hentes innen hentefrist blir varene returnert til SPFX.NO. Kunde blir belastet med et gebyr på 250 kr om pakken ikke har blitt hentet innen hentefristen for å dekke håndteringskostnader. Gebyret blir da blir da sendt enten som en faktura og/eller, vippsforespørsel eller summen blir beholdt av kjøpssummen ved en eventuell tilbakebetaling. Om ikke betalingsfrister blir overholdt blir saken sendt til innkasso. Om ordren er feilsendt eller har blitt sendt dobbelt og SPFX.NO informerer om at en eller flere av de gjeldende ordrene ikke skal hentes så blir det ikke sendt faktura for uavhentet pakke i dette tilfellet.

    HENTEFRISTER OG FRAKTPRISER
    Pakker sendt med Posten/Bring har som regel 7 dager hentefrist etter at sendingen har ankommet mottakers hentested. Etter det vil pakken bli sendt i retur til SPFX.NO Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via SMS-systemet til Posten. Om du ikke ønsker å hente sendingen selv, kan du bestille hjemlevering.
    (Bemerk at Posten kan endre sine tjenester, betingelser eller priser for slike funksjoner. Få mer info i Posten-appen eller på nettsiden dems)

    Det er fraktprisen i nettbutikken som er gjeldene ved bestilling, men vær oppmerksom på følgende:

    – Fraktpris for bedriftspakker kan variere avhengig av vekt og størresle på pakken. Det vil bli sendt enten faktura, vipps forespørsel og/eller ending av fraktsum i Klarna for manglende fraktkostnader dersom ordren er betalt på forhånd i ettertid.
    – Ved kjøp av store produkter eller ved store bestillinger (som blant annet kjøp av flere isoporhoder/parykkstativer) kan fraktkostnaden variere avhengig av størrelsen på pakken. Noen ganger blir ordren sendt med annet fraktselskap istendenfor valgt fraktselskap pga. hensyn til for eksempel maksmål på pakker. Det kan også forekomme gebyr om pakken blir veldig stor eller at ordren blir fordelt og sendt i flere ulike pakker/kolli.

    HENTEFRISTER FOR POSTNORD
    Hentefrist for pakker sendt med Postnord er som regel 7 dager. Det betyr at pakken går i retur etter syv dager hvis ikke kunde selv velger å forlenge fristen. Kunde kan selv utvide fristen enkelt i myPostNord-appen eller på my.postnord.no. Å utsette fristen med nye sju dager er gratis. 
    Muligheten til å utsette hentefristen vil Postnord opplyse om i SMS´ene de sender mottakerne/kunde når de minner dem om å hente pakken. Her vil Postnord lenke direkte til my.postnord.no.​​​​​​
    (Bemerk at Postnord kan endre sine tjenester, betingelser eller priser for slike funksjoner. Få mer info i Postnord-appen eller på nettsiden dems)

    Anbefaler Posten-appen eller mypostnord-appen til sporing avhengig av hvilke fraktalternativ man velger.

    Få mer info om appene og last de ned her-
    Posten-appen: https://www.posten.no/sporing-kundeservice/sporingsapplikasjon
    Mypostnord: https://my.postnord.no/app

    Om man er i tvil om man skal velge Posten/Bring eller Postnord så anbefaler SPFX.NO Posten. Postnord har noen ganger lengre leveringstid enn det som er oppgitt.

    (Det blir ikke sendt faktura for uavhentet pakke om fraktselskapet skulle miste pakken og kunde får tilbakebetalt for ordren. Om fraktselskapet finner pakken ved en senere anledning blir pakken sendt i retur til SPFX.NO etter hentefrist og kunde skal dermed ikke hente pakken på hentested innen hentefristen i slike tilfeller.)

  8. BETALING MED VIPPS
    Om man betaler med Vipps blir ikke ordren sendt før hele beløpet er betalt med mindre annet er avtalt.

    Om det ved en feiltakelse/teknisk problem blir sendt en ordre der valgt betalingsmetode er Vipps og der ordren blir sendt før betalingen har funnet sted grunnet for eksempel tekniske problemer vil det bli sendt en faktura og/eller vippsforespørsel til kunde.

    Om det skulle være tekniske problemer i nettbutikken er mitt vanlige vippsnummer i reserve: 405 43 246 (Sander Skarås Pedersen)

  9. POSTOPPKRAV
    (Postoppkrav er ikke mulig for øyeblikket.)
    Ved postoppkrav så blir fraktsummen alltid 224 Kr. (Untak om pakken er over 10 Kg, blir først mulig å sjekke etter pakken er pakket.) Tilbudet om gratis frakt over en viss fraktsum eller rabattkode som gir gratis frakt gjelder ikke om man velger postoppkrav som frakt og betalingsmetode. Man betaler både fraktprisen på 224 Kr + totalsum for varer når pakken hentes på nærmeste hentested for pakker. Om pakker som blir sendt med postoppkrav ikke blir hentet blir kunde fakturert for 250 Kr i behandlingsgebyr og ordren blir automatisk returnert til SPFX.NO om den ikke er hentet innen hentefrist.

  10. PAKKEBOKSER
    Jeg har i utgangspunket ikke mulighet for å sende til pakkebokser for øyeblikket. Dette er både med tanke på frysing av produkter på vinterstid samt andre praktiske og tidsmessige grunner. Enkelte pakker kan forresten leveres i pakkeboks ved forepørsel, men jeg kan ikke garantere noe. Postnord kan levere til pakkebokser, gi en lyd om du eventuelt skulle ønske henting i pakkeboks om du velger å sende ordren med Postnord. Kryss da av på dette valget i avkrysningboksen i kassen. Om ordren skulle være for stor for å få plass i pakkeboksen eller dersom pakkeboks er full så vil som regel ordren bli mulig å hente på lokal post i butikk eller annet hentested.

    Sending av pakker til pakkeboks med Posten/Bring
    Om du oppgir adresse til en pakkeboks istedenfor din leveringsaddresse har jeg opplevd at ordren har blitt sendt til pakkeboks noen ganger, men jeg tar da ikke ansvar om noen produkter skulle fryse eller om leveringstiden skulle bli lengre. Du må alltid oppgi din adresse i kassen og ikke pakkeboks. Oppgi eventuelt pakkeboks adresse i notatfeltet så kan jeg se hva som er mulig.

    VIKITG: Om man velger pakkeboks i kassen og din ordre inneholder produkter som er sensitive for frost og kulde vil jeg mest sansynlig sende ordren til post i butikk eller annet hentested for å minske risikoen for at noen produkter skulle fryse under transport på vinterstid.

  11. FAKTURA (BEDRIFTER OG ORGANISASJONER)
    Ved betaling med faktura (krever org.nr) blir faktura sendt ca. 1-4 uker etter varen har ankommet hentested/leveringssted. Eller samme dag som henting eller levering av pakke. Forbehold om forsinkelser samt tekniske problemer. Bedrifter som ønsker EHF faktura må være registrert i ELMA-registeret. Er desverre ikke alle kunder EHF kan sendes til.

    Kunde/kjøper må opplyse om fakturadetaljer (krever org.nr.) som referanseperson, ressursnummer etc. ved innsendelse av bestilling eller fortløpende på mail.

    Om det er ønskelig med EHF faktura (krever org.nr.) må dette opplyses om i god tid. Foretaket til kunde må da være registrert i ELMA-registeret. Jeg sender som EHF om det er mulig i første omgang om det lar seg gjøre. Faktura i PDF format blir sendt på e-postadressen til kunde om ingen annen e-postadresse er oppgitt.

    Faktura krever organisasjonsnummer. Kan sende faktura til privatkunder som siste mulighet. Da må fakturaen betales og pengene må være overført før ordren sendes. Jeg sender faktura til privatkunder og andre kunder som velger postoppkrav der pakken ikke har blitt hentet innen hentefristen.

  12. BETALINGSMETODER
    Betalingsmetoder er kontant ved henting i Egersund, forhåndsbetaling med Vipps, Klarna, betaling via postoppkrav (kun ved forespørsel) eller med faktura som PDF på mail eller som EHF for bedriftskunder/organisasjoner. Giro er desverre ikke mulig. Privatkunder kan også velge bankoverføring og at ordren blir sendt når overførselen er ferdig overført. Men bemerk at det kan ta 2-5 virkedager lengre siden overførsler via banker kan ta litt tid.

    Ved tekniske feil med enten Klarna eller Vipps kan det hende at kunde må betale med bankoverføring/faktura istedenfor valgt betalingsmetode.

  13. RESTBESTILLING
    Ved restbestilling blir hele ordren sendt fra lageret samlet når alle produktene har ankommet med mindre annet er avtalt. Dersom man skulle ønske to leveranser må to fraktpriser betales. Dersom man overstiger grensen for gratis frakt blir den ene fraktprisen gratis og den andre blir fakturert til normal pris.

    Ved restbestilling må ordren bestå av en minstesum på 1250 Kr ink. MVA og eks. frakt. Et gebyr på 60 Kr ink MVA. kommer også i tillegg for å dekke noen frakt og importkostnader.

  14. BEDRIFTSPAKKER/LEVERING PÅ DØR
    Om man ønsker levering på dør må dette avklares på forhånd. (Kun mulig for bedriftskunder/organisasjoner i utgangspunktet eller ved hurtigpost) Pris varier på mellom ca. 350 – 900 Kr eller mer eller mindre og er avhengig av størrelse og vekt på pakken. Om man benytter Posten-appen eller Postnord-appen (avhengig av hvilket fraktselskap man velger) kan man noen ganger bestille hjemlevering i appen. Bemerk at du som kunde da dekker eventuelle ekstra gebyrer.

  15. BREVPOST/PAKKE I POSTKASSEN
    Det er ikke mulig å få varer som brev med mindre det blir spurt om av kunde da det egentlig ikke er et fraktalternativ som jeg tilbyr. Å FÅ TILSENDT VARER I BREV ER IKKE ANBEFALT OG DET ER KUNDE SITT ANSVAR OM BREVET SKULLE KOMME PÅ AVVEIE ELLER OM PRODUKTENE SKULLE KOMME FREM SKADET. Brev er forresten kun mulig om det kun er snakk om et eller flere tatoveringsark, sjablonger, en pakke løsvipper etc. Altså små produkter/liten ordre. Det er da kunde sitt fulle ansvar for pakken/ordren om man ønsker brevpost og brevpost kan ofte ta lengre tid etter min erfaring til enkelte steder i forhold til pakker. Det er heller ikke sporing på brev. Leveringstid kan variere veldig, men ofte lengre leveringstid en vanlig frakt. Ved sending av pakker til postkasse er det kunde som har anvaret for pakken etter den er levert til postkassen, levert på dør eller levert andre steder som kunde har gitt instrukser til Posten om at de skal levere pakker/post. Om brevet eller pakken er for stor for din postkasse vil Posten automatisk sende ordren til post i butikk og du vil få info om henting tilsendt på sms og/eller e-post.

    OM MAN IKKE ØNSKER PAKKE I POSTKASSE VED VALG AV POSTEN MÅ DETTE SKRIVES I ORDRENOTATFELTET.

  16. FARE FOR FRYSING AV PRODUKTER PÅ VINTERSTID
    Enkelte produkter som blant annet vippelim, flytende latex, Grimas Body Glue, Pros Aide, Tipcreme, Glitter gel og Grimas Fix Gel tåler ikke frost og kan fryse under transport på vinterstid. (Har kun skjedd en gang) Er anbefalt med hurtigpost på vinterstid for å være på den sikre siden, men jeg tar fremdeles ingen ansvar dersom produkter ankommer kunden fryst. Det er fremdeles mulighet for å ta en sjanse, har ved svært mange anledninger gått helt fint og er har kun skjedd en gang at noe har fryst når noe skulle sendes til Nord-Norge. Om kunstig blod skulle fryse så kan blodet som oftest opptines igjen.

    Pakker som blir sendt med Posten/Bring kommer som oftest raskere frem enn Postnord så anbefaler Posten på vinterstid foran Postnord.

  17. GRATISPRODUKTER
    Tilbud om gratisprodukter og gratis reklamemateriell gjelder så lenge lageret rekker.

  18. FORSVARLIG BRUK AV PRODUKTER OG TIPS PÅ SIDEN
    Det er kunde/bruker av produktene som selv er ansvarlige for å bruke produkter, utstyr og varer rett på en forsvarlig måte og lese seg opp på produktene før bruk. SPFX.NO tar ikke ansvar for skader ved uansvarlig bruk av produkter/varer eller ved uansvarlig bruk av tips fra nettsiden. SPFX.NO tar heller ikke ansvar ved bruk av andre tips som kunde/bruker har funnet på nettet eller andre steder som omhandler produktet.

    – Les på produktene og i bruksanvisningen dersom det følger en med om hvordan produktene skal brukes og oppbevares.
    – Ikke røyk når du bruker brennbare produkter og ikke oppebevar eller bruk produkter i nærheten av åpen ild eller flammer.
    – Ikke oppbevar produkter på steder som er utsatt for frost, kulde eller ekstremt varme temperaturer. Hold produktene skjult for direkte sollys.
    – Oppbevar produkter, utstyr og tilbehør skjult for barn.
    – Barn skal holdes under oppsyn ved bruk av ansiktsmaling og/eller andre relaterte produkter egnet til bruk på eller av barn. Dette er ikke leketøy.
    – Les på produktet om hvordan emballasje skal håndteres når emballasjen skal kastes.
    – Lukk/skru igjen produkter etter bruk.
    – Vask eller desinfiser hender før du behandler sminkeprodukter og utstyr og før du sminker deg selv eller noen andre. Vask også hender før du fjerner sminke samt før du setter i eller tar ut kontaktlinser og løstenner.
    – Tre som ispinner/trespatler er laget av er et naturmateriale og fliser kan forekomme.
    – Om kunstig blod eller annen sminke skal brukes på eller sammen ved kostymer/klær er det anbefalt å teste om produktet kan fjernes fra kostymet/klær før bruk.
    – Ved bruk av fettbasert sminke/kremsminke er det sterkt anbefalt å benytte en spatel og skrape ut litt av sminken over på en ren palett. På denne måten kan du unngå av bakterier, munnsår eller virus kan smitte gjennom produktet fra en person til en annen.
    – Ved bruk av flytende latex bør man teste om man har latexallergi før bruk.
    – Bruk verneutstyr på enkelte produkter når det er anbefalt.
    – Man skal ikke kjøre bil eller sove med fargede kontaktlinser/partylinser.
    – Øyeblod kan ikke benyttes samtidig som man har i noen former for kontaktlinser eller partylinser.
    – Man bør ikke spise, drikke eller sove mens man har i løstenner eller huggtenner.
    – Produkter som er egnet for proffesjonelt bruk er ikke egnet for privatbruk eller hobbyvirksomhet og brukes på egen risiko.

  19. MILIJØ OG EMBALLASJE
    SPFX.NO tenker på milijø og emballasje til pakker/forsendelser er svært ofte gjenbrukt. Ikke bli overrasket om du skulle få produktene dine i for eksempel en skoeske, kattemateske etc. Jeg benytter også mye avispapir til innpakking av ordrer, kan i noen få tilfeller sette en svak farge på enkelte produktetiketter på varene i ordren.

  20. BETEGNELSEN VIRKEDAGER
    Når jeg nevner ordet «dager» i forbindelse med frakt enten på mail, telefon, sms eller i nettbutikken mener jeg alltid virkedager. Virkedager er hovedsakelig mandag-fredag med unntak av helligdager og andre offentlige fridager/»røde dager.»

  21. BESTILLING PÅ MAIL ELLER TELEFON
    Om man bestiller via mail, sosiale medier, ellertelefon er det alltid en sjanse for at det kan bli misforståelser. Derfor ønsker jeg at folk tar bestillinger i nettbutikken om det er mulig. Da glemmer nok heller ikke du som kunde info angående for eksempel fakturering eller betaling.

  22. BEN NYE MAKEUP
    En god del varer fra Ben Nye Makeup kan ha moderat slitasje på utsiden av forpakninger som for eksmpel litt riper da de har stått i en butikk.

  23. ALDERSGRENSE VED BESTILLING I NETTBUTIKKEN
    Man må være 16 år eller eldre for å kunne bestille i nettbutikken.
    Enkelte produkter som for eksempel kontaktlinser/crazylinser kan ikke brukes av personer under 18 år.

  24. SPFX.NO SIN RETT TIL KANSELLERING ELLER TILBAKEHOLDING AV ORDRER
    SPFX.NO har rett til å kansellere bestillinger om det er mistanke om forsøk på svindel eller om det er tydelig at betingelsene på denne siden ikke er lest.

    Anbefaler på det sterkeste å sjekke e-post og søppelpost i dagene etter man har sendt inn en ordre om jeg har tatt kontakt om for eksempel postnummer er feil, etc.

  25. KUNDE SITT ANVAR FOR Å OPPGI RETT INFO ANGÅENDE ADRESSE OG FAKTURA/BETALING
    Kunde er selv ansvarlig for å oppgi rett adresse og fakturadetaljer. Ved for eksempel feil i gatenavn, adresse, postnummer, mobilnummer eller mailadressekan dette føre til lengre leveringstid eller at info angående henting på hentested ikke når frem til kunde. Kunde bør i tillegg til å se over faktura/betaling og leveringsinfo også se over ordren før innsending for å sjekke at produktene samsvarer med det kunde ønsker å bestille og ikke skulle ha trykket på feil produkt, glemt noe tilbehør eller har lagt inn feil antall av hvert produkt.

    Om kunde er bosatt et sted med lang avstand til nærmeste Post i butikk (for eksempel på en vidde, i en fjellheim eller langt ute alene på «landet») kan kunde risikrere at man må kjøre et lite stykke for å hente pakken. Om man skulle ønske pakke levert i pakkeboks eller små pakker i postkasse må dette da opplyses om ved bestilling eller før bestilling. Bemerk at om ordren er for stor så er det ikke mulig med levering i postkassen eller pakkeboks. Noen ganger kan også pakkeboks eller være for liten eller at det ikke er nok plass til pakken om den er fyllt med annen post. Da sender Posten pakken til hentested/Post i butikk istedenfor. I Posten appen kan man forresten som regel utvide hentefrist kostnadsfritt om man har behov for det. Det er forbehold om at Posten kan endre, legge til pristillegg eller fjerne denne funksjonen når som helst uten varsel.

    VIKTIG! – Man kan ikke oppgi nummeret til en fasttelefon eller bedriftstelefon/sentralbordtelefon eller et mobilnummer fra utlandet. Hentemelding blir nemlig sendt til nummeret når pakken er klar for henting og enkelte fraktselskap kan gjenkjenne enkelte sentralbordnummere og føre til jeg ikke kan bestille porto. Om du oppgir et ikke gyldig nummer kan det føre til forsinkelser eller til at kunde ikke får hentet pakken innen hentefristen.

    Hverken Postnord eller Posten/Bring godkjenner utenlandske mobilnummer. Om kunde har en bekjent med norskt mobilnummer og får samtykke til å benytte det til sporing kan det oppgis om i ordrenotatfeltet ved bestilling.

Ved bestilling på mail, sms, telefon eller ved innsendelse av handlekurv i nettbutikken godtas punktene over. (Bestillinger på sms, mail eller telefon er forresten ikke å foretrekke, bestill i nettbutikkken om mulig da det sparer meg for veldig mye ekstraarbeid med å endre vareantall i nettbutikken manuelt.)

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få en rabattkode!

Motta tips, inspirasjon, tilbud og siste nytt! Nyhetsbrev sendes ca. en til to ganger i måneden.
(Rabattkoden kan brukes på din neste ordre ved kjøp av produkter fra Grimas og Kryolan)

 

Share via
Copy link